Sunnhordland Havbruk

Sunnhordland Havbruk holder til på vakre Sveio i Hordaland fylke. De er et nisjefirma som driver med dyrking og kommersiell fangst av ulike skjell som Norsk Flatøsters, Skagerakøsters, kråkeboller, oskjell, kamskjell og blåskjell til ledende restauranter og fiskehandlere i Sør-Norge.

 

De ønsket en logo og profil som gjenspeilte deres eksklusive, norske produkter. Området de holder til i er maritimt, vakkert og pittoresk – men samtidig værhardt og isolert. Målet var å finne et uttrykk som samlet sammen og kommuniserte de ulike essesensene fra både stedet de holder til og produktet de leverer. Logoen skulle være lett gjenkjennelig og enkel å brukes på mange ulike kommunikasjonsflater. Etter en grundig inspirasjonsprosess endte vi opp med en form som inneholdt kvaliteter fra elementer som alle har med firmaet å gjøre: skjell-tekstur, sedimenter og vann. Det bølgende mønsteret som gikk igjen inneholdt de ulike kvalitetene vi var ute etter og ble til slutt stilisert til logosymbolet.

 

Underveis i arbeidet kom vi fram til en payoff som ble satt sammen med logoen i en egen versjon: «Serverer deg havets skattkiste». Fargepaletten ble valgt med sarte, vakre nyanser med utgangspunkt i hav og strand. Det ble valgt en moderne font med seriffer for å skape en sammenheng til det horisontale logosymbolet. Ettersom det er et langt firmanavn ble det delt opp og satt i to ulike fonter og størrelser. Sunnhordland ble valgt som hovedfokus, da det viktigste er å differensiere firmaet fra utenlandske, billige leverandører som leverer varer med helt andre kvaliteter. Ved å rette fokuset mot det norske stedsnavnet sammen med et stramt, minimalistisk og skandinavisk logosymbol vil firmaets tilhørighet og kvalitet være bekreftet og forankret.

 

De har fått en moderne, vakker og funksjonell nettside som henter inn fargepaletten fra de andre elementene, blandet med stemningsfulle bilder fra lokalmiljøet og innbydende bilder av produktene. Besøk siden her:

www.sunnhav.no

 

Nettsiden er levert i samarbeid med Vipnett

Dato

12. juni 2015

Kategori

DESIGN, IDENTITET, WEB